بانک اطلاعاتی علوم انسانی -> ارتباطات و علوم اجتماعی | 11/11/1388 | 2417 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت

راه اندازی دوره ی دکترای جامعه شناسی در دانشگاه مازندران

با موافقت شورای گسترش آموزش عالی ، دوره دکترای جامعه شناسی در دانشگاه مازندران راه اندازی می شود .   دکتر حیدر جانعلیزاده مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران در خصوص این خبر به روابط عمومی گفت: با توجه به سابقه و � ...

مجتمع متخصصین ایران به نقل از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری -
با موافقت شورای گسترش آموزش عالی ، دوره دکترای جامعه شناسی در دانشگاه مازندران راه اندازی می شود .
   دکتر حیدر جانعلیزاده مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران در خصوص این خبر به روابط عمومی گفت: با توجه به سابقه و توانمندی گروه علوم اجتماعی از مدتها قبل از سوی اعضای هیات علمی ،وجود پتانسیل لازم  برای پرورش دانشجویان دکترا اعلام شده بود .
    وی با ابراز خرسندی از این خبر ،استراتژی محوری گروه آموزشی علوم اجتماعی را ارتقای هویت علمی گروه ، دانشگاه و ارائه خدمات آموزشی،پژوهشی،و فرهنگی ثمربخش عنوان کرد.
    دکتر جانعلیزاده در مورد اهم فعالیتهای انجام شده در گروه علوم اجتماعی از گذشته تاکنون گفت: راه اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد با عناوین مطالعات جوانان و پژوهش علوم اجتماعی ،کمک در تدوین و تالیف کتابهای مورد نیاز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به سفارش سمت،تالیف و ترجمه 10 عنوان کتاب علمی،انتشار بیش از 60 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین المللی ،هدایت چندین پایان نامه دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد ،کمک اساسی در راه اندازی مرکز مطالعات جوانان در دانشگاه مازندران و تلاش مستمر برای راه اندازی مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی استان از جمله فعالیتهای گروه طی سالهای اخیر بوده است.
     وی همچنین به میزبانی و دبیری گروه علوم اجتماعی دانشگاه در برگزاری 4 همایش ملی آسیب شناسی ترویج فرهنگی ایثار و شهادت،همایش ملی ایثار و شهادت فرصتها و چالشها ،همایش سراسری طرح مسائل اجتماعی استان و همچنین  انجام مقدمات لازم برای برگزاری همایش سراسری بررسی چالشهای اجتماعی – امنیتی در سواحل دریای خزر از سال 86 تاکنون اشاره کرد.
     مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه ،انتشار سه شماره از پژوهشنامه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با در جه علمی – پژوهشی را از دیگر فعالیتهای این گروه برشمرد و خاطر نشان کرد: هم اکنون یک شماره از مجله علمی – پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ویژه شمال کشور نیز در حال تدوین در گروه است .
    وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی دکترای جامعه شناسی در دانشگاه مازندران گامهای موثری در راستای مسئله یابی مسائل اجتماعی استان و کشور  بر پایه تحقیقات علمی برداشته شود.
 
    یاد آور می شود گروه آموزشی علوم اجتماعی از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون 700 دانشجو از آن فارغ التحصیل شده اند .
    گفتنی است هم اکنون 13 عضو هیات علمی تمام وقت ، کار تدریس و آموزش 357 دانشجو در دو رشته پژوهشگری و مردم شناسی دوره کارشناسی و سه رشته جامعه شناسی،مطالعات جوانان و پژوهش علوم اجتماعی در دوره کارشناسی ارشد را بر عهده دارند.
   پنجشنبه 3 آبان 1403    
میهمان عزیز خوش آمدید
دسته بندی موضوعی اخبار
خبر
فرصت شغلی
فرصت تحصیلی
همایش ها
اخبار پربازديد هفته
» خبر خوب از دانشگاه تهران | 30/7/1403 | 28 بار مشاهده
» مرگ تلخ یک معلم در کلاس درس | 30/7/1403 | 13 بار مشاهده
» انتصابات جدید در آموزش و پرورش | 30/7/1403 | 13 بار مشاهده
» خبر خوب برای این گروه از معلمان | 30/7/1403 | 12 بار مشاهده
» مسمومیت ۳۱ دانش آموز در یک مدرسه | 30/7/1403 | 12 بار مشاهده
دسته بندی تخصصی اخبار
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید

لطفا ایمیل خود را وارد نمایید :

برای تکمیل ثبت نام حتما بر روی لینکی که توسط ایمیل به شما ارسال میشود کلیک کنید

Delivered by FeedBurner

تبلیغات