بانک اطلاعاتی تمام موارد | 2/8/1403 | 6 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت

تغییرات رشته های دانشگاهی به آزمون دکتری ۱۴۰۴ رسید

فرصت ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ مهرماه آغاز شده است و داوطلبان تا شنبه ۵ آبان ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند ...

مجتمع متخصصین ایران به نقل از خبرگزاری مهر -

فرصت ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ مهرماه آغاز شده است و داوطلبان تا شنبه ۵ آبان ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

متقاضیان در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ ثبت نام و شرکت کنند.

ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام هم‌زمان با شروع ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفته است.

در رشته‌های اعلام شده برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ مشابه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴، تغییراتی در عناوین رشته‌های امتحانی و گرایش‌های مربوطه رخ داده است.

در این رشته‌ها کلید واژه «حکمرانی» اضافه شده است و برخی از گرایش‌ها نیز به رشته‌های مختلف اضافه شده اند. در این میان برخی از گرایش‌ها و رشته‌ها نیز از عناوین رشته‌های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ حذف شده اند.

تغییرات عناوین رشته‌های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴

رشته و گرایش‌های اضافه شده در سال ۱۴۰۴ کد مجموعه رشته / گرایش توضیحات ۲۱۰۱ زبان و ادبیات فارسی گرایش: آموزش زبان فارسی ۲۱۱۲ علوم اقتصادی

گرایش‌های: اقتصاد بیمه. اقتصاد نهادگرا. اقتصاد ریاضی. اقتصاد ایران

رشته: حکمرانی اقتصادی

پذیرش در رشته علوم اقتصادی گرایش اقتصاد ایران فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

۲۱۲۱ تاریخ رشته: فلسفه تاریخ ۲۱۲۵ علوم اجتماعی

گرایش: جامعه شناسی گروه‌های اجتماعی

رشته‌های: حکمرانی سلامت. حکمرانی جمعیت و خانواده

۲۱۲۹ الهیات و معارف اسلامی

گرایش‌های: مطالعات تطبیقی قرآن و کتاب مقدس. فلسفه دین و مسائل کلامی جدید

رشته: تفسیر امامیه

پذیرش در رشته کلام گرایش فلسفه دین و مسائل کلامی جدید فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۱۳۶ فلسفه رشته: فلسفه علم پذیرش در رشته فلسفه علم فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۱۵۰ روانشناسی رشته: حکمرانی سلامت ۲۱۶۲ مدیریت

گرایش‌های: حقوق مالی. مالی بین المللی

رشته‌های: مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی. مدیریت صنعتی (استراتژی صنعتی). حکمرانی علم، فناوری و نوآوری. حکمرانی اقتصادی. مدیریت بحران

پذیرش در رشته مالی گرایش‌های حقوق مالی و مالی بین المللی و رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و رشته مدیریت صنعتی گرایش استراتژی صنعتی فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۱۷۷ محیط زیست رشته‌های: مدیریت محیط زیست. ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) پذیرش در رشته‌های مدیریت محیط زیست و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۱۷۸ مطالعات زنان رشته: حکمرانی جمعیت و خانواده ۲۲۲۰ زیست شناسی گیاهی گرایش: بوم شناسی ۲۲۳۸ فیزیک گرایش: ساحلی در رشته فیزیک دریا پذیرش در رشته فیزیک دریا گرایش ساحلی فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۲۴۰ ژئوفیزیک گرایش‌های: ژئوالکتریک و الکترومغناطیس. ژئومغناطیس ۲۳۰۷ مهندسی عمران رشته‌های: حکمرانی آب. حکمرانی محیطزیست ۲۳۲۳ مهندسی مکانیک (۲) رشته: حکمرانی انرژی ۲۳۵۰ مهندسی صنایع رشته: حکمرانی علم، فناوری و نوآوری ۲۳۶۵ مهندسی هسته‌ای گرایش: مهندسی انرژی هسته‌ای پذیرش در رشته مهندسی هسته‌ای گرایش مهندسی انرژی هسته‌ای فقط توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. ۲۴۱۶ اقتصاد کشاورزی رشته: حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی ۲۴۲۷ علوم و مهندسی آب رشته‌های: حکمرانی آب. اکوهیدرولوژی ۲۴۳۷ ترویج، آموزش و توسعه کشاورزی رشته: حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی رشته و گرایش‌های حذف شده در سال ۱۴۰۴ کد مجموعه رشته / گرایش توضیحات ۲۱۲۹ الهیات و معارف اسلامی حذف رشته: مطالعات نظری تمدن ۲۱۳۶ فلسفه حذف رشته: فلسفه با گرایش منطق فلسفی ۲۸۰۴ آموزش زبان آلمانی حذف رشته: آموزش زبان آلمانی

مهمترین تغییرات آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴

از مهمترین تغییراتی که در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ رخ داده است تغییر در نحوه شرکت دانشجویان در آزمون است. پیش از این در سال در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در بخش نحوه شرکت دانشجویان آمده بود:

«پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ می‌توانند در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. درضمن دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، درآزمون دکتری سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.»

اما در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه شرکت دانشجویان تغییر کرده است. در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ در بخش نحوه شرکت دانشجویان آمده است:

** پذیرفته شدگان دوره «روزانه» (آموزش رایگان) آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳ چه در دانشگاه یا مؤسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون موردنظر، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

** همچنین تمام پذیرفته شدگان دوره «روزانه» در سال ۱۴۰۲ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۴ از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

** پذیرفته شدگان دوره غیر از «روزانه» آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳ و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر از «روزانه» دکتری (Ph.D) (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، در آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۴ ثبت نام و شرکت کنند.

این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.


لینک مرتبط :

https://www.mehrnews.com/news/6264305/تغییرات-رشته-های-دانشگاهی-به-آزمون-دکتری-۱۴۰۴-رسید

   چهار شنبه 2 آبان 1403    
میهمان عزیز خوش آمدید
دسته بندی موضوعی اخبار
خبر
فرصت شغلی
فرصت تحصیلی
همایش ها
اخبار پربازديد هفته
» خبر خوب از دانشگاه تهران | 30/7/1403 | 26 بار مشاهده
» مرگ تلخ یک معلم در کلاس درس | 30/7/1403 | 13 بار مشاهده
» انتصابات جدید در آموزش و پرورش | 30/7/1403 | 13 بار مشاهده
» خبر خوب برای این گروه از معلمان | 30/7/1403 | 12 بار مشاهده
» مسمومیت ۳۱ دانش آموز در یک مدرسه | 30/7/1403 | 12 بار مشاهده
» مهلت جدید به کنکوری‌ها | 30/7/1403 | 11 بار مشاهده
دسته بندی تخصصی اخبار
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید

لطفا ایمیل خود را وارد نمایید :

برای تکمیل ثبت نام حتما بر روی لینکی که توسط ایمیل به شما ارسال میشود کلیک کنید

Delivered by FeedBurner

تبلیغات