بانک اطلاعاتی تمام موارد | 10/3/1404 | 22 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت
ضعف منزلت اجتماعی در دانشآموزان مدارس دولتی؛ مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند/ این شکاف طبقاتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمیشودمحمد داوری میگوید: «آموزش عمومی جای تفکیک ندارد، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع آسیبهای جدی به همراه داشته و باعث طبقاتی شدن و چندگانگی در نظام آموزشی شده است.» او ادامه می دهد: «اگر تحقیقی بر اساس منزلتهای اجتماعی انجام شود، مشخص خواهد شد که دانشآموزان مدارس عادی دولتی ضعف در منزلت اجتماعی را احساس میکنند و خود را از طبقه پایینتری میدانند، در حالی که دانشآموزان مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند.
مجتمع متخصصین ایران به نقل از خبر آنلاین -
محمد داوری میگوید: «آموزش عمومی جای تفکیک ندارد، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع آسیبهای جدی به همراه داشته و باعث طبقاتی شدن و چندگانگی در نظام آموزشی شده است.» او ادامه می دهد: «اگر تحقیقی بر اساس منزلتهای اجتماعی انجام شود، مشخص خواهد شد که دانشآموزان مدارس عادی دولتی ضعف در منزلت اجتماعی را احساس میکنند و خود را از طبقه پایینتری میدانند، در حالی که دانشآموزان مدارس خاص احساس خودبرتربینی دارند.» داوری میگوید: «این شکاف طبقاتی حتی در جوامع لیبرال هم به این شدت دیده نمیشود. عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی دو شاخص مهم هستند که هرچه رتبه کشورها در این شاخصها بالاتر باشد، میزان بازماندگان از تحصیل و بیسوادی کمتر خواهد بود.» لینک مرتبط : http://myexpert.ir |
دسته بندی موضوعی اخبار
اخبار پربازديد هفته
دسته بندی تخصصی اخبار
|
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید
تبلیغات
|