بانک اطلاعاتی هنر و گرافیک | 29/2/1388 | 230 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت

اكبر حر: فرهنگ و هنر كشور نياز به بازنگري دارد

خبرگزاري فارس: اكبر حر گفت: بايد يك بازنگري اصولي در كارهاي فرهنگي در حوزه مختلف توسط مديران فرهنگي كشور صورت گيرد تا ما شاهد آثار ارزشمند در تمام حوزه‌ها باشيم. «اكبر حر» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درباره اقد ...

مجتمع متخصصین ایران به نقل از خبرگزاری فارس -

خبرگزاري فارس: اكبر حر گفت: بايد يك بازنگري اصولي در كارهاي فرهنگي در حوزه مختلف توسط مديران فرهنگي كشور صورت گيرد تا ما شاهد آثار ارزشمند در تمام حوزه‌ها باشيم.


«اكبر حر» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درباره اقدامات فرهنگي صورت گرفته در سال‌هاي اخير گفت: "فرهنگ و هنر كشور در زمينه‌هاي مختلف سينما، نمايش، هنرهاي تجسمي و حوزه ادبيات و نشر از سال‌ 76 با يك بحران جدي روبرو شد و ضايعات متعددي را متحمل شد. "
كارگردان فيلم‌هاي «ما ايستاده‌ايم» و «شمارش معكوس» ادامه داد: "اگر نگاهي گذرا به دوره پس از انقلاب اسلامي داشته باشيم، حضرت امام خميني (ره) با كلام گهربار خود (ما با سينما مخالف نيستيم با فحشاء مخالفيم) رهنمودهاي اساسي در اين عرصه را ارايه دادند و در كنار سينماي اجتماعي، پليسي ، خانوادگي و... سينماي دفاع مقدس نيز همزمان با جنگ تحميلي شكل گرفت و در اين سينما حماسه‌ها و رشادت‌هاي جوانان ما در جبهه‌هاي جنگ به تصوير كشيده مي‌شد با وزارت عطاءا... مهاجراني در سال 76 رسماً سينماي دفاع مقدس به تعطيلي كشيده شد و در حوزه نشر نيز كتاب‌ها به صورت جدي و اصولي مورد نقد و بررسي قرار نگرفت و همين امر باعث ضربه خوردن فرهنگ كشور شد. "
وي در ادامه به ساخت فيلم‌هايي با مضمون مثلث عشقي در سينما و رواج آن اشاره داشت و گفت: "فيلم‌هايي ساخته شد كه با شرع دين اسلام به نوعي مغايرت داشت و توانست مخاطب جوان كشور را با اين فيلم ها همراه كند. در نتيجه سطح سليقه مخاطب تنزل پيدا كرد و به نوعي مخاطب با فيلم‌هاي ساده و مثلث‌ها و گاهاً مربع‌هاي عشقي مواجه شد و فاجعه‌اي در فرهنگ و هنر كشور از آن تاريخ شكل گرفت. از سوي ديگر،‌ مديريت فرهنگي نيز درايت لازم را براي جلوگيري از هجمه ساخت اين نوع فيلم‌ها نداشت و امروزه، شاهد فروش و توجه مخاطب به فيلم‌هايي از اين دست هستيم. "
او در گفت‌وگو با فارس به زمان طولاني براي اصلاح سليقه مخاطب و نسل جوان كشور اشاره داشت و گفت: "براي اصلاح سليقه مردم و مخاطب جوان كشور زمان زيادي نياز است كه با همت مديران فرهنگي كشور و فيلمسازان دلسوز مي‌توان دوباره شاهد فيلم‌هاي ارزشي و مناسب در حوزه سينما باشيم ".
حر بهترين راه براي اصلاح وضعيت فرهنگي و سينماي كشور را اطلاع فيلمسازان از پيشرفت‌هاي مختلف كشور در صنايع مختلف و تنوع در آثار دانست و گفت: "ما كشوري در حال پيشرفت و توسعه هستيم كه متأسفانه بسياري از فيلمسازان ما از پيشرفت‌هاي مختلف از جمله صنايع، صنايع دفاعي، سدسازي و... اطلاع ندارند بايد يك ارتباط صحيحي با ارگان‌ها و نهادهاي مختلف صورت گيرد تا بتوان از سوژه‌هاي مختلف بهره برد و شاهد تنوع در آثار باشيم و بتوانيم سطح سليقه و ذائقه مخاطب را رفته رفته تغيير دهيم. "
وي در ادامه اشاره كرد: "از زماني كه سوژه‌هاي دفاع مقدس مورد توجه قرار نگرفت و فيلم‌هاي دفاع مقدس ساخته نشد آثار سطحي و نازل رشد يافت. بايد بستري فراهم شود تا بتوان سوژه‌هاي ناب و فرهنگ جبهه و دفاع مقدس را دوباره به تصوير كشيد. بايد يك بازنگري اصولي در كارهاي فرهنگي در حوزه مختلف توسط مديران فرهنگي كشور صورت گيرد تا ما شاهد آثار ارزشمند در تمام حوزه‌ها باشيم. "


لینک مرتبط :

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802290896

   پنجشنبه 3 آبان 1403    
میهمان عزیز خوش آمدید
دسته بندی موضوعی اخبار
خبر
فرصت شغلی
فرصت تحصیلی
همایش ها
اخبار پربازديد هفته
» خبر خوب از دانشگاه تهران | 30/7/1403 | 32 بار مشاهده
» مرگ تلخ یک معلم در کلاس درس | 30/7/1403 | 15 بار مشاهده
» انتصابات جدید در آموزش و پرورش | 30/7/1403 | 15 بار مشاهده
» مسمومیت ۳۱ دانش آموز در یک مدرسه | 30/7/1403 | 14 بار مشاهده
» خبر خوب برای این گروه از معلمان | 30/7/1403 | 14 بار مشاهده
» مهلت جدید به کنکوری‌ها | 30/7/1403 | 12 بار مشاهده
دسته بندی تخصصی اخبار
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید

لطفا ایمیل خود را وارد نمایید :

برای تکمیل ثبت نام حتما بر روی لینکی که توسط ایمیل به شما ارسال میشود کلیک کنید

Delivered by FeedBurner

تبلیغات