بانک اطلاعاتی فنی و مهندسی -> عمران و معماری | 5/8/1388 | 394 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت
مترو در ايستگاه بي پولي متوقف مي شودافزايش تاخير در حرکت متروي تهران موجب افزايش نارضايتي شهروندان شده است.آمار ها نشان مي دهد تاخير قطارهاي مترو در مهر ماه نسبت به شهريور بيش از 50 درصد افزايش داشته و اين در حالي است که مديرعامل بهره برداري از مترو مي گويد شرايط از اين همه بدتر خواهد شد و کاري از ما ساخته نيست.
مجتمع متخصصین ایران به نقل از CHN -
افزايش تاخير در حرکت متروي تهران موجب افزايش نارضايتي شهروندان شده است.آمار ها نشان مي دهد تاخير قطارهاي مترو در مهر ماه نسبت به شهريور بيش از 50 درصد افزايش داشته و اين در حالي است که مديرعامل بهره برداري از مترو مي گويد شرايط از اين همه بدتر خواهد شد و کاري از ما ساخته نيست. به گزارش CHN اگرچه تاخير قطارهاي متروي تهران در سال هاي اخير براي مسافران عادت شده است اما در يک ماه اخير ميزان تاخير قطارهاي مترو افزايش يافته و اين نارضايتي تقريبا در همه خطوط به ويژه خطوط تهران - کرج به چشم مي خورد.مديران شهري پيش از اين اعلام کرده بودند که به دليل بي توجهي دولت و اينکه به تعهداتش در قبال متروي تهران عمل نکرده راه آهن شهري پايتخت در شرايط بحراني قرار دارد . جعفر ربيعي، مديرعامل شرکت بهره برداري از متروي تهران در گفت و گو با ميراث خبر با بيان اينکه اعتبارات مورد نياز متروي تهران به موقع تخصيص نيافته و به همين دليل تاخيرهاي مکرر را شاهد هستيم ، گفت : خطوط جديدي در تهران راه اندازي شده از سوي ديگر قطارها به دليل استفاده مستمر و نيز نگهداري نامناسب به دليل محدويت هاي مالي فرسوده شده اند ، مترو سهمي از يارانه اي که دولت مي بايست پرداخت کند را دريافت نکرده است و اگر اين شرايط ادامه داشته باشد وضعيت مترو از اين هم بدتر مي شود. به گفته ربيعي تعداد مسافران مترو در تهران از ابتداي مهر ماه نسبت به سال پيش افزايش بيشتري يافته است، وي افزود : تعداد مسافران مترو افزايش 50 درصدي را نشان مي دهد در حالي که به تناسب افزايش تعداد مسافران امکانات و اعتباراتي در اختيار مترو قرار نگرفته است.شمار مسافران روزانه از يک ميليون 350هزار نفر درشهريور به يک ميليون و 600هزار نفردر مهر افزايش يافته و واقعيت اين است که در ساعات اوج سفرها ما با ازدحام بي سابقه مسافران مواجه هستيم و ر اين ميان اگر يک قطار هم تاخير داشته باشد کلي مساله ايجاد مي شود. مدير عامل شرکت بهره برداري متروي تهران با بيان اينکه زماني که مي گفتيم اعتبارات را به موقع بدهند وگرنه مترو از کار مي افتد گوش شنوايي نبود، ادامه داد: بارها گفته ام که مترو نيازمند نگهداري مستمر است و اگر قطعات يدکي آن به موقع تامين نشوند ممکن است کل شبکه آسيب هاي جدي ببيند. ربيعي با انتقاد از نگاه هاي سياسي به مترو و حمل و نقل تهران افزود : کساني که در ميان اين سياسي کاري ها آسيب مي بينند مردم هستند همين الان هم آنها هزينه بالاي تاخيرها را مي پردازند. او با تاکيد بر اينکه تاخيرها عمدتا به دليل نقص فني قطارهاست ، ادامه داد: اين تاخيرها غير عمدي و کاملا خارج از کنترل و اراده کارمندان مترو است، آنها وظايفشان را به درستي انجام مي دهند اما زماني که قطارها فرسوده شده و نياز به نگهداري و تعميرات دارند وظيفه شناسي کارمندان مترو دردي را دوا نمي کند. مترو واقعا شرايط بحراني دارد و ما اين مساله را پيش از اين هم اعلام کرده بوديم. در سال هاي اخير شهرداري تهران براي دريافت سهم يارانه هاي دولتي مترو با مشکلات متعدد مواجه بوده و دولت اغلب تعهدات مالي خود در اين حوزه را با تاخيرهاي فراوان پرداخت کرده است. اين در حالي است که يک ماه پيش مديران شهري اعلام کردند صندوق قطعات يدکي متروي تهران خالي شده است. به تازگي نمايندگان مجلس براي خروج مترو از بحران مالي بک ميليارد دلار برداشت از صندوق ذخيره ارزي را تصويب کرده اند. گفته مي شود واگن هاي جديدي که متروي تهران خريداري کرده ، از زمستان وارد خطوط مي شوند اين در حالي است که در يک ماهه اخير و از زمان بازگشايي مدارس به بعد مترو به سختي مسافران شهري را جابه جا کرده و تاخيرهاي مکرر افزايش مشهود نارضايتي را ميان شهروندان به دنبال داشته است. |
دسته بندی موضوعی اخبار
اخبار پربازديد هفته
دسته بندی تخصصی اخبار
|
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید
تبلیغات
|