بانک اطلاعاتی فنی و مهندسی -> کامپیوتر | 6/8/1388 | 183 بار مشاهده | درج شده توسط مدیریت سایت

Twitter توسعه محصولات جديدش را به خود مشتريان واگذار مي‌كند

شركت‌هاي بزرگ و كوچك Twitter را زير نظر دارند تا ببينند مشتريانش چه علايقي دارند و چه چيزهايي را مي‌خواهند تغيير دهند. Twitter هم همين كار را مي‌كند.

مجتمع متخصصین ایران به نقل از New York Times - شركت‌هاي بزرگ و كوچك Twitter را زير نظر دارند تا ببينند مشتريانش چه علايقي دارند و چه چيزهايي را مي‌خواهند تغيير دهند. Twitter هم همين كار را مي‌كند.


اين شركت دو سال پيش كار خود را در حد بسيار ساده‌اي آغاز كرد: كاربران مي‌توانستند جملات 140 حرفي را اعلام كنند. سپس اين شركت تصميم گرفت توسعه‌ محصول جديد را به كاربران و مشتريانش واگذار كند. بر اين اساس، اين شركت استفاده از خدمات توسط مشتريان را به دقت زير نظر دارد تا دريابد كدام ايده‌ها طرفدار پيدا مي‌كند. سپس مهندسان اين ايده‌ها را به خدمات و محصولات جديد تبديل مي‌كنند.


ظرف چند هفته آينده دو ويژگي جديد تحت عنوان "ليست‌ها" و "پيام‌هاي مجدد" در اين سايت راه‌اندازي مي‌شود كه ريشه‌اش در علايق مشتريان اين سايت است.


اريك فون هيپل، استاد دانشگاه ام.آي.تي مي‌گويد: Twitter آنقدر هوشمند است كه در توسعه محصولات جديد با مشتريانش رقابت نكند بلكه اين كار را به خود مشتريان واگذار مي‌كند. دكتر فون هيپل اضافه مي‌كند: ‌اقتصاددانان هميشه فكر مي‌كردند توليدكنندگان بايد ايده‌هاي جديد را مطرح كنند، اما واقعيت اين است كه در بسياري از موارد اين مشتريان هستند كه ايده‌هاي محصولات جديد را ارائه مي‌دهند و شركت‌ها كنار گود مي‌ايستند و تماشا مي‌كنند كه آيا اين ايده‌ها جذابيت فراگير دارد يا خير.


شركت‌هاي فناوري بيشتر به اين گرايش دارند كه ديگران برايشان نوآوري كنند. علت اين امر نيز اين است كه اينترنت اجازه مي‌دهد افراد ايده‌ها را به راحتي جابه‌جا كنند و ابزارهاي كامپيوتري طراحي محصولات را راحت كرده است.


سايت تشريك تصاوير و عكس‌هاي Flickr در اصل يك سايت بازي بود. هنگامي كه بنيان‌گذاران آن متوجه شدند خدمت به اشتراك گذاردن تصاوير طرفداران بيشتري دارد تا بازي، بازي را حذف كرده و ويژگي مورد توجه مشتريان را كه همان به اشتراك گذاردن تصاوير بود، باقي گذاشتند.


البته شركت‌هاي كوچك‌تر بيشتر قادرند از اين روش پيروي كنند چون در اول راه و در حال تعريف محصولاتشان هستند و اين قابليت را دارند كه مسيرشان را تغيير دهند. شركت‌هاي قديمي‌تر با سختي بيشتري اين تغييرات را انجام مي‌دهند.


اما Twitter دركنار مشتريانش، از كاركنان و مهندسانش نيز ايده مي‌گيرد. اين شركت زياد بر اضافه كردن امكان جستجوي پيام‌ها متمركز نبود، تا اينكه شركت كوچكي با نام Summize موتور جستجوي پيام‌هاي Twitter را نوشت. Twitter اين شركت را در سال 2008 خريد و هم اكنون قرارداد همكاري در حوزه‌ جستجو را با مايكروسافت و گوگل امضا‌ كرده است.


نكته جالب توجه اينجاست كه در الگو‌برداري از مشتريان و مهندسان ممكن است ايده‌هايي توسط Twitter قبول شود كه الزاماً نزد شركت منطقي به نظر نرسد، اما صرفاً به خاطر علاقه‌ كاربران، آن ايده پذيرفته مي‌شود.


ويليامز، مديرعامل اين شركت مي‌گويد: ما با تعداد زيادي از كاربران مواجهيم كه با هم در تعاملند و به سختي مي‌توان پيش‌بيني كرد چه مسيري را در پيش خواهند گرفت. ما دائماً از خود مي‌پرسيم چرا كاربران به اين روش خاص رفتار مي‌كنند، چرا از اين روش استفاده مي‌كنند و ما چگونه مي‌توانيم آن را بهبود دهيم؟
 

   سه شنبه 13 آذر 1403    
میهمان عزیز خوش آمدید
دسته بندی موضوعی اخبار
خبر
فرصت شغلی
فرصت تحصیلی
همایش ها
اخبار پربازديد هفته
» پزشکیان به دانشگاه شریف می‌رود | 11/9/1403 | 20 بار مشاهده
دسته بندی تخصصی اخبار
جستجو در محتويات سايت
دریافت خبرنامه روزانه
اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید

لطفا ایمیل خود را وارد نمایید :

برای تکمیل ثبت نام حتما بر روی لینکی که توسط ایمیل به شما ارسال میشود کلیک کنید

Delivered by FeedBurner

تبلیغات