این دستورالعمل اجرايی از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها اعلام شده است.
بر اساس این دستورالعمل اجرای تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (موضوع مصوبه جلسه 735 مورخ 25 تیرماه 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی) برای پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 93 مانند سال 92 به صورت اینترنتی و با ثبت نام در آدرس اینترنتی اعلام شده انجام می شود.
اعضای هیات علمی ذینفع از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کرده و تنها از طریق ثبت نام در آدرس اعلام شده نسبت به ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز اقدام کنند.
دستورالعمل اجرایی تسهیلات فوق به شماره 69312/و در تاریخ 14 مردادماه 92 طی نامه شماره 26915 در تاریخ 13 مردادماه 93 این سازمان به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده است.
زمان شروع ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات اعلام شده 72 ساعت پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال 93 است و تنها به صورت اینترنتی انجام شده و امکان مراجعه حضوری به سازمان سنجش وجود ندارد.
وضعیت تقاضای داوطلب و زمان مراجعه جهت دریافت معرفی نامه به دانشگاه از طریق پروفایل شخصی (صندوق شخصی داوطلب که در زمان ثبت نام برای وی ایجاد می شود) و یا پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید.
لازم است متقاضی مدارک لازم را طبق بند 5 دستورالعمل اجرایی مذکور، تهیه کرده و اسکن آنها را از طریق سایت فوق ارسال کند و اصل مدارک را در هنگام دریافت معرفی نامه ثبت نام در دانشگاه جهت بررسی اصالت تصاویر ارسالی به این سازمان تحویل دهد. در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک ، تحویل معرفی نامه امکان پذیر نیست.